A hősöknek két dolog áll az útjában: Thekla házikedvence - egy mantikóra -, és Sur'marut a válogatott gnóm testőrségével. A mantikórát sikerül elcsalni a várból, csapdába ejteni az erdőben, és véres küzdelemben legyőzni. A gnóm problémát egy kevés dalosvégi emberhús (eredetét illetően lásd: előző epizód), a kígyódémon előrelátó módon lefejt mérge (lásd: harmadik epizód), és Sven csodás pörköltfőző jártassága oldja meg.
A gnómok örömmel fogadják a borzalmas lakomát, majd kishíján mind ki is purcannak a méregtől. Csak a legerősebb yortunok maradnak talpon, és Sur'marut; legyengülten nem jelentenek komoly kihívást a hősök számára. Sur'marut, bár életben marad, de fogságba esik.
Az akadályok eltávolítása után a parti nem halogatja soká a végső konfrontációt. A találkozás Theklával egyértelművé teszi, miért kísérletezett mutagén kifejlesztésével a boszorkány; amilyen gyönyörű volt Juliette, a nővére annyira ocsmány.
Thekla a partihoz képest hatalmas erőknek parancsol, és a gora-ur rituáléval átváltoztatott mutáns harcosok őrzik a lakosztályát. Bár senki sem tud róla, de a Svent, Peryt és Anaki Leát összekötő mágikus kötelékhez hasonló feszült közte és Juliette között - annyi különbséggel, hogy nemcsak érezte húga halálát, de a szemein át látta a gyilkosokat.
A csata, amelyet a Hősök a gyűlölettől vezérelt Theklával és mutáns harcosaival vívnak, kishíján az életüket követeli. Anaki Lea végül rászánja magát, és maga is harcba száll, megfordítva a csata kimenetelét, bár Étienne és Tul'karak eddigre halott.
Anaki Lea állja a szavát. Elköltözteti a szektát a Harn egy távoli szegletébe; Sur'marutot arra kényszeríti, hogy gnómjait küldje vissza az erdőbe; szabadon engedi a bányában robotoló rabszolgákat; Xatos kincseit és a Leviatán rituáléit pedig a Hősök kezébe adja. Utóbbi eljut Prothémonhoz, aki hazaindul Kopeirába, és biztosítja róla a partit, hogy nála mindig szívesen látott vendégek lesznek.
- Kopeira: Szélpuszta egyik városállama, kikötőváros. Egyes vélemények szerint a legromlottabb hely egész északon. Bővebben lásd az előző háttérinfót.
- Yortun: egyfajta gnóm aberráció - másfélszer nagyobb termetű, mint egy hétköznapi társa, valódi izomkolosszus. Minden száz példányból két-három gnóm születik yortunnak. Általában törzsük bajnokaivá válnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Orkogo 2011.05.24. 14:21:36
Ha lesz egy kis időm, átfutom az elejétől, mert a nevekbe már kicsit belezavarodtam.
Királyság, rocknrole, gördüljenek tovább a történet kövei! :-)
Chomy 2011.05.25. 14:41:52
Gyártok majd egy állandó hivatkozást az oldalsávba, ami az eddig megismert szereplők rövid, aktualizált leírására mutat majd, hogy megkönnyítsem a dolgodat a jövőben. :)